17 Ekim 2012 Çarşamba

Neden Veri Analizi ?


Yeni piyasa düzeni içerisinde hem geçmişteki verilerini iyi analiz eden ve bunlardan belli çıkarımlar elde etmeyi sağlayan, hem de sahip olduğu verileri değerlendirerek gelecek ile ilgili analiz yetisine sahip olan firmalar sektörlerinde hep birkaç adım önde olacaklar. Gelecekte de teknolojiyi üretmek her zaman yüksek katma değere sahip olacak. Ancak asıl, var olan teknolojileri kullanarak verilerini en iyi şekilde işleyen firmalar belki teknoloji üretmeseler de, bu yetileri sayesinde yüksek katma değerler üretebilecekler.

Günümüzde artık, inanılmaz miktarda veri üretiliyor ve yayınlanıyor. Artık bireysel üretilen verilerde firmalar için önem kazanmaya başladı. İnsanlara sunulan anketlerden elde edilen verilerin yerini artık, sosyal ağlarda oluşan ve kişiye özgü alışkanlıkları ortaya koyan veriler alıyor. Sosyal ağda bir şeyi beğendiğimiz anda, beğendiğimiz şey ile ilgili bir veri anında talep edenlere ulaşıyor. Böylece canlı yaşayan ve her an değişen bu veriler, firmalara, insanlara ve ürünlere yön veriyorlar. Bu süreç her tık ile katlanarak büyüyor.

Asıl büyücülük, oluşan bu veri yumağından doğru verileri ayıklaya bilmek ve elde edilen verileri doğru kriterler ile analiz edebilmek.

Verilerden oluşan tablolar yumağı oluşturmak, veriyi analiz etmek anlamına gelmemeli. Son üç aylık grafiğe baktığımızda satışlarımız %25 artı demek herkesi mutlu eder ama bu bir analiz değildir. Önemli olan bu artışın nedenlerini, niçinlerini ortaya koyabilmek, sürdürülebilir olup olmadığını incelemek, farklı yorumlar ile yaklaşabilmek ve bir sonuca varabilmek olmalı.

Tabi burada veriye ulaşma hızı ve onu analiz etme hızı da önemli kriterler olarak önümüze çıkıyor. İşte bu noktada, ister istemez tüketici konumuna geçiyorsunuz. Yeni teknolojilerin takibi ve kullanımı bu tür rekabetlerde en büyük avantajı sağlıyor. Teknolojiye yönelik yatırımlarda, büyük yatırım kalemleri içinde yerini almış oluyor.

Sahip olduğunuz veri tabanının yönetimi, bakımı ve güvenliğinin önemi de bu noktada ortaya çıkıyor. Bundan sonraki en önemli iş sırrınız, üretilen ürünün kendisinden çok, pazara yönelik veriler ve bunların analizlerinden çıkan sonuçlar olacak. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder