
Günümüzde artık, inanılmaz miktarda veri üretiliyor ve
yayınlanıyor. Artık bireysel üretilen verilerde firmalar için önem kazanmaya
başladı. İnsanlara sunulan anketlerden elde edilen verilerin yerini artık,
sosyal ağlarda oluşan ve kişiye özgü alışkanlıkları ortaya koyan veriler
alıyor. Sosyal ağda bir şeyi beğendiğimiz anda, beğendiğimiz şey ile ilgili bir
veri anında talep edenlere ulaşıyor. Böylece canlı yaşayan ve her an değişen bu
veriler, firmalara, insanlara ve ürünlere yön veriyorlar. Bu süreç her tık ile
katlanarak büyüyor.
Asıl büyücülük, oluşan bu veri yumağından doğru verileri
ayıklaya bilmek ve elde edilen verileri doğru kriterler ile analiz edebilmek.
Verilerden oluşan tablolar yumağı oluşturmak, veriyi analiz
etmek anlamına gelmemeli. Son üç aylık grafiğe baktığımızda satışlarımız %25
artı demek herkesi mutlu eder ama bu bir analiz değildir. Önemli olan bu
artışın nedenlerini, niçinlerini ortaya koyabilmek, sürdürülebilir olup olmadığını
incelemek, farklı yorumlar ile yaklaşabilmek ve bir sonuca varabilmek olmalı.
Tabi burada veriye ulaşma hızı ve onu analiz etme hızı da önemli
kriterler olarak önümüze çıkıyor. İşte bu noktada, ister istemez tüketici
konumuna geçiyorsunuz. Yeni teknolojilerin takibi ve kullanımı bu tür rekabetlerde
en büyük avantajı sağlıyor. Teknolojiye yönelik yatırımlarda, büyük yatırım
kalemleri içinde yerini almış oluyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder